"Hishh!!! Kenapa la aku boleh cakap macam tu pada Khaira? Bodohnya aku!!! Aku sukakan Khaira. Khaira baik, cantik, bijak, pendek kata memang dia perempuan yang aku cari. Walaupun Khaira nampak kerek pada luarannya  tapi bila dah betul-betul kenal Khaira, dia memang sangat-sangat menarik. Kenapa aku boleh cakap macam tu kat dia tadi? Aaarrggghhh!!!" Khairi melepaskan geram sambil terjerit-jerit kat dalam rumah. Kawan-kawan serumah yang lain just pandang je pada Khairi. Pelik tapi benar. Khairi tak pernah buat perangai macam ni. Apa lagi kalau pasal perempuan. Sah Khairi memang dah jatuh hati pada minah kerek yang ada kat sebelah rumah tu. Siapa lagi kalau bukan Khaira.

"Wei Khairi!!! Asal kau terpekik terlolong cam tu pulak haa? Dah buang tabiat ke?" Param bertanya pada Khairi yang muka dah merah gila pasal tak cakap yang sebenarnya pada Khaira tadi.

"Entahnya, kau ni dah mengalahkan orang gila meroyan dah aku tengok Khairi oii. Bawa bersabar. Tak kan lari gunung dikejar kalau dah memang tertulis si minah kerek sebelah rumah tu untuk kau la mengong. Ngelabah apasal?" Si Jack pula mula bersuara. Konon-kononnya nasihatkan si Khairi yang tengah hot gila tu.

"Hotak koramg!!! Kau tau kan aku memang tak setuju dengan cadangan korang nak kenakan budak-budak sebelah tu. Tapi korang degil. korang paksa aku join jugak. Sekarang aku gak yang susah tau tak?" Punya marah si Khairi sampai merah padam muka dia.

"Khairi, memang la kitorang ni yang buat cadangan merapu tu tapi kitorang tak bajet pun kau nak tertangkap cintan dengan Khaira tu. Apa-apa pun sorry la ok?" Param meminta maaf.

"Tapi Khaira nak ke maafkan aku? Dia marah gila tu. Cam mana? Aku nak korang minta maaf dengan Khaira ngan kawan-kawan dia. Then, tolong terangkan keadaan sebenarnya kat dia. Boleh?" Khairi tanya dengan tegas kepada Jack dan Param.

'Ceh! Pasal Khaira sanggup tu suruh kawan-kawan dia minta maaf. Huhuhu. Sah budak Khairi ni memang syok gila kat Khaira.' Jack monolog dalam hati. "Ok la Khairi. Kitorang promise akan minta maaf pada budak-budak tu." Jawab Jack bagi menjernihkan keadaan yang tegang tadi.

"Bagus." Khairi berkata sepatah dan senyum segaris.

'Khaira, aku betul-betul syok habis kat kau. Kau memang lain dari yang lain. Aku harap kau akan maafkan aku nanti and hubungan kita jadi mesra macam dulu. Kau istimewa Khaira. Mungkin orang lain tak nampak tapi aku nampak.' Khairi senyum penuh makna. Huhuhuhu....

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Di sebalik dinding rumah Khairi pula, Khaira menjerit tak puas hati sebab dah terkena dengan budak lelaki sebelah rumah yang menyamar jadi junior diorang tu. Mina dan Wiya pun tumpang bengang sama. Bagi Khaira dia boleh terima terkena macam tu dengan budak-budak yang lain. Biasa la adat berjiran lagi pulak masing-masing darah muda. Remaja lagi. Memang suka sangat la usik mengusik. Tapi yang buat Khaira marah sangat tu sebab Khairi, orang yang dia suka dan rapat tu pun boleh joint venture kenakan dia. Siap keluarkan kata-kata perli lagi. Memang marah habis la member.  "Aku tak puas hati betul la terkena camni!!! Bengang siot!!! Ceh!!! Kot ye pun nak kenakan orang camtu sekali. Tipu pasal umur memang buat kita jadi kerek. Yela kan tengah seronok jadi senior kan. Ish! Sengal betul la budak sebelah nih!!!"

"Aku pun bengang jugak teruk gak kita kena dengan diorang bertiga tu. Kenapa la kita ni tak check dulu kan betul ke diorang tu junior sebelum jadi kerek tak tentu pasal. Heshh..." Keluh Mina pula.

"Memang salah diorang kenakan kita tapi kita pun salah jugak kan. Kerek sangat." Wiya pun geram jugak tapi dia terpaksa cakap camtu sebab tak nak Khaira and Mina terus mengamuk.

"Wiya, kau boleh la cakap camtu lagi. Kau tak rapat dengan sape-sape pun ngan budak-budak tu.Tapi aku ni Wiya... aku rapat dengan Khairi tapi sampai hati dia tak pernah bagitau apa-apa kat aku. Lagi la aku bengang sangat." Khaira cakap slow je. Sebenarnya Khaira kecil hati sebab Khairi cakap macam tu tadi. Yela... hati dah suka tapi jadi camni pulak.

'Ah sudah. Kalau tak kena gaya si Khaira ni boleh menangis ni. Khaira sensitif sikit dalam bab hati dan perasaan ni. Aduh.' kata-kata itu hanya tersimpan dalam hati saja. Tak terluah di mulut Mina.

"Khaira, be cool ok. Kau dah macam nak nangis je ni. Ok ok. Cuba kau fikir balik. Kita dan diorang masing-masing salah. Apa kata kalau kita jumpa budak-budak sebelah rumah tu and discuss baik-baik. Kita pun berjiran tak elok masam muka kan? Then kau pun boleh la berbaik dengan Khairi. Aku tau sejak pandangan pertama dulu kau dah berminat nak kenal rapat dengan dia. Tapi kau segan and malu sebab masa tu kau tau dia junior kita senior. Nah, sekarang la masanya Khaira." Wiya beri cadangan pada Khaira sambil tu pujuk la sekali. Karang menangis pulak Khaira lagi la susah.

"Betul tu Khaira. Kita jumpa diorang nanti ya? Bagi cool dulu ok sayang?" Pujuk Mina pula.

"Ok. Thanks Mina, Wiya. Korang memang kawan yang baik. Tapi aku segan. Macam mana kalau diorang memang tak nak maafkan kita? Macam mana kalau diorang perli kita lagi? Kalau Khairi memang menci kat aku camne pulak?" Air mata Khaira bergenang.

Mina pujuk lagi. "Kita cuba dulu ok? Belum cuba belum tau..."

"Betul tu." Wiya setuju dengan Mina.

"Ok. Aku ikut korang je." Akhirnya Khaira setuju jugak.

'Khairi... aku harap kau dapat maafkan aku ok?'

Apa akan jadi pada Khaira dan Khairi nanti. Hermm, harap-harap diorang berbaik-baik la.....


This entry was posted on 9:28 PM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: